Підготовка майбутніх учителів технологій до використання адаптивної методики навчання як складової проєктної технології навчання в умовах НУШ
Ключові слова:
Нова українська школа, технологічна освіта, проєктна технологія навчання, адаптивна методика навчання, майбутній вчитель технологійАнотація
У статті розглянуто актуальність поєднання проєктної технології навчання з адаптивною методикою в контексті трудової підготовки учнів в умовах Нової української школи (НУШ). Акцентовано на важливості індивідуалізації навчального процесу як засобу компенсації освітніх втрат та підвищення ефективності навчання. Проаналізовано сутність адаптивної методики як складової проєктної технології, що забезпечує гнучке планування, диференціацію завдань і форм роботи учнів відповідно до їхніх індивідуальних потреб, здібностей і темпу навчання. Окрему увагу приділено необхідності підготовки майбутніх учителів технологій до використання адаптивного підходу в проєктній діяльності учнів.
Посилання
1. Коберник О. М. Проектна технологія: можливості застосування в освіті. Педагогіка вищої та середньої школи. 2012.Вип. 36. С. 11-18.
2. Ляшенко О. І. Адаптивне навчання. Енциклопедія освіти / Нац. акад. пед. наук України; [гол. ред. В. Г. Кремень; заст. гол. ред. В. І. Луговий, О. М. Топузов; відп. наук. секр. С. О. Сисоєва; редкол.: О. І. Ляшенко, С. Д. Максименко, Н. Г. Ничкало, П. Ю. Саух, Л. Д. Березівська, І. Д. Бех, В. Ю. Биков, М. С. Гальченко, В. В. Засенко, С. А. Калашнікова, М. О. Кириченко, Л. Б. Лук'янова, В. Г. Панок, В. О. Радкевич, О. Я. Савченко, М. М. Слюсаревський, О. В. Сухомлинська]: 2-ге вид, допов. та перероб. Київ : Юрінком Інтер, 2021. С. 16.
3. Малихін О. В., Арістова Н. О., Алєксєєва С. В. Індивідуалізація навчання як засіб компенсації освітніх втрат учнів закладів загальної середньої освіти в умовах воєнного стану та повоєнний час: методичні рекомендації. [Електронне видання]. Київ. Інститут педагогіки НАПН України. 2023. 59 с.
4. Проєктне навчання: коротко про головне. Нова українська школа. https://nus.org.ua/2018/02/21/proektne-navchannya-korotko-pro-golovne/
5. Marienko M. V. Personalization of learning using adaptive technologies and augmented reality / Maiia V. Marienko, Yulia H. Nosenko, Mariya P. Shyshkina // CEUR Workshop Proceedings. 2020. Vol. 2731. P. 341-356.